Karbec
Karbec
Seřízení karburátoru 2917 Psb
Pokusíme se vám popsat jak na to.
Čistíme
Musí být čistý a musí tam proudit čistý benzín a vzduch.musíte mít čistou nádrž
zevnitř.Čistotu vzduchu zajišťuje vzduchový filtr,ten vyfoukneme
kompresorem.Karburátor rozebereme a vyčistíme.Vymejeme ho štětcem a technickým
benzínem,pak ještě profoukneme.Pak ješte bývají nečistoty ve ventilu na víčku
plovákové komory,usazeniny na dně plovákovky, ucpané kanálky a trysky.Kanálky a
trysky profoukneme nebo pročistíme chlupem ze smetáku nebo drátem.
Popis
Na karburátoru 2917 Psb je šest prvků kterými lze štelovat.(1) hlavní tryska
veliost 68 ,(2) volnoběžná tryska velikost 38 ,(3) šroubek volnoběhu ,(4)
šroubek pro napnutí lanka,hladnina v plovákovce a jehla. Trysky Pokud máme válec
bez úprav je dobré nechat trysky tak jak jsou a neměnit je. Volnoběh Volnoběžné
otáčky se nastavují šroubkem volnoběhu který zvedá šoupátko. Nastavujeme je při
teplém motoru a to tak že šroubek zašroubujeme a pak postupně povolujema až
otáčky klesnou na takovou úroveň kdy motor ještě běží bez držení plynu.Otáčky se
snažte nastavit co nejnižší. Napnutí lanka toto štělujema až po seřízení
volnoběžných otáček.Šroubek vyšroubujeme tak aby při puštění plynu šoupátko
dosedalo na šroubek volnoběhu (když dosedá je slyšet ťuknutí).A při přidání
plynu se okamžitě zvedalo.Nesmí se stát že otočíte plynem a teprve po půl otáčce
se šoupátko pohne,musí se hýbat okamžitě. Hladina v plovákovce se nastavuje
takto.Otevřete kohoutek u nádrže a bez cupování necháte natéct benzín do
karburátoru (asi tak půl minuty) a kohoutek zavřeme.Pak otevřeme plovákovou
komoru a šroubovákem stlačíme plovák až na dno.Benzín který je okolo plováku by
mněl být zároveň s jeho vrškem.Pokud je níže tak plíšek ve víčku přihnem
nahoru.Pokud je výš tak plíšek přihneme dolu.Vše znova zkontrolujeme dokud to
nebude přesně. Jehla Jehlou se nastavuje bohatost směsi.Na jehle je v její
vrchní části několik zářezů a v jednom z nich je nasunutý plíšek.Když je plíšek
na nejvišším zářezu je směs nejchudší a když je na nejnižším tak je směs
nejbohatší.Bohatá směs= veliká spotřeba,dušení při teplém motoru,černá
svíčka.Chudá směs= bílá svíčka,přehřívání.Optimální nastavení je asi druhý nebo
třetí zářez od shora.