Převodová skříň a spojka
28. 3. 2007
U sekundárního řetězového kolečka motoru je v krytu zapalování uchycena
vypínací páčka spojky. Na tuto páčku kde je seřizovací šroub spojky
navař z vně matku M 6, protože se stává , že závit v plechu páčky
povolí. Uvnitř tohoto víka za páčkou spojky odstraníme gufero a
ložisko, které drží hřídel vycházející z převodovky, nahradíme krytým
ložiskem. Kryté ložisko naplníme mazacím tukem. Gufero již zpět
nemontujeme. Olejový přívod k ložisku z převodové skříně ucpeme. Z
gufera za sekundárním řetězovým kolečkem v karteru odstraníme pružinku,
která zvětšuje přítlak. Gufero bez pružinky použijeme nové a trubka na
hřídeli, po které dosedá musí být rovná.
Pro náročnější je možné nahradit všechna bronzová pouzdra v převodové
skříni jehlovými ložisky s klecí. V tomto případě se musí vyrobit nová
ocelová kalená pouzdra broušená. Hřídelky a průměr pouzder se musí
upravit dle ložisek. Další možností je oddělení spojkové a převodové
části karteru, provedeme je ucpáním (uzavřením-zavařením) přepážky
karteru. Tímto můžeme do každé komory dát pouze dostačující dávku
oleje, ke spojce více oleje a k převodům stačí méně. Nesmíme však
zapomenout každou komoru odvětrat dírou 0,7- 1,0 mm a zamezit úniku
oleje. Použijeme zde olej motorový, řídký převodový, olej do
automatických skříní nebo oleje tlumičové.