Spojka
28. 3. 2007
Kolíky na nosném koši spojky ze zadní části ovaříme elektrickým
obloukem, což zamezí častému uvolňování. Musíme dát pozor, aby svár
nedřel o karter motoru. Střední kovová lamela spojky se velmi brzy
opotřebuje- zabírací hrany lamely. Proto je dobré vyrobit novou o 1 mm
silnější a z kvalitnějšího materiálu. Tímto se prodlouží životnost a
zároveň zvětší přítlak spojky. Přítlak spojky lze také zvýšit přidáním
ploché ocelové podložky o síle 1 mm pod segerovky pružin spojky. U
primárního převodu dbáme hlavně proti přidírání primárního řetězu. To
se stává při malém množství oleje a málo kvalitním olejem, který je ve
vysokých otáčkách hodně zatížen. Při spojování karteru (smontování
motoru) dbáme především na dobré utěsnění klikové skříně. Motor tudy
může přisávat vzduch nebo převodový olej a nemá výkon. Opatrně
montujeme gufera klikového hřídele, které mohou způsobit stejné poruchy
jako špatné těsnění skříně. Břity gufer před montáží klikového hřídele
potřeme olejem